Alfa Romeo AT-VR

Firma AT 2000 wprowadza limitowaną serię samochodów na bazie wycofanej z produkcji AR 145 z silnikami doładowanymi o pojemności 1.6 i 2.0. Poniżej przedstawiamy krótką charakterystykę zmian jakie zastosowano w tych pojazdach oraz zdjęcia nowego, aktualnego modelu. Wszystkie samochody są „odmładzane” mechanicznie i estetycznie, a wszelkie modyfikacje dokonywane są z wykorzystaniem własnej technologii. Urządzenia i akcesoria będące produktem innych firm są zaznaczone w opisie.

Nadwozie

Karoseria zyskała nowy sportowy zderzak z powiększonymi wlotami na intercooler, chłodnicę oleju i filtr powietrza, a lampy halogenowe zostały umieszczone za metalowymi osłonami. Pod zderzakiem zainstalowana została bardzo solidna konstrukcja stalowa, osłaniająca istotne elementy osprzętu silnika, stanowiąca jednocześnie dodatkową strefę zgniotu w przypadku kolizji. Nad zderzakiem zamontowany został grill z powiększonymi wlotami na chłodnicę. Maska silnika wyposażona jest w otwory wentylacyjne, umożliwiające wymianę powietrza w „zatłoczonej” komorze silnika. Obrzeża zderzaka przechodzą w nakładki błotników (poszerzonych o 20 mm – przód i 15 mm – tył ), a te łączą się z solidnymi spojlerami progowymi, kryjącymi w swoim zarysie dolną krawędź drzwi. Szerszy o 15 mm tylny błotnik okrywa nakładka, zakrywająca przednią i górną część opony, przechodząca na zewnętrzną krawędź tylnego zderzaka. Nad tylnymi drzwiami umieszczony jest spojler o powierzchni 0,5 m2 podparty metalowymi rozpórkami na szybie. Model 2.0 VR wyposażony jest dodatkowo w dolny spojler zderzaka tylnego. Drzwi samochodu pozbawione są klamek, a rygluje je i odchyla zdalnie sterowany mechanizm. Dzięki tej konstrukcji podkreślona jest linia boczna samochodu. Auta mogą być lakierowane w trzech kolorach: czarnym, srebrnym i czerwonym.

Zawieszenie

Wersja 1.6 zostaje wyposażona w sprężyny firmy PRO Sport (- 40mm) i amortyzatory Bilstein, stabilizatory oraz rozpórkę kielichów przód i tył.
Koła w trzech modelach w rozmiarze 7,5×17” firm ATS, SPEEDLINE lub OZ z oponami BF GOODRICH Profiler G 205/40 ZR17”.
Wersja 2.0 jak wyżej, ale zamiast sprężyn i amortyzatorów zastosowane jest zawieszenie regulowane PRO Sport (-30/70 mm). Układ wydechowy kompletnie zmodyfikowany, dostosowany do turbodoładowanego silnika z końcówkami Racing. Silnik turbo z podwójnym intercoolerem, sprężarką Mitsubishi, chłodnicą oleju oraz modyfikacjami układu paliwowego, układu chłodzenia oraz modyfikacjami tłoków i głowicy osiąga moc: wersja 1.6 – I 170 KM; II 190 KM; wersja 2.0 – I 205 KM; II 230 KM. Całość osłonięta od spodu amortyzowaną, wentylowaną płytą aluminiową o grubości 9 mm.

Hamulce

Tarcze hamulcowe GT/A nawiercane i nacinane oraz klocki Ferodo. Na zamówienie zestaw 330 mm – tarcze wyposażone w 4-tłoczkowe zaciski, klocki oraz specjalne przewody stalowo-teflonowe.
Wnętrze

Wykańczane w dwóch standardach:

  1. Czerwona alcantara na siedzeniach, drzwiach i desce rozdzielczej, chromoniklowe wykończenia pedałów, lewarka zmiany biegów oraz deski rozdzielczej, wskaźniki ciśnienia doładowania i oleju wkomponowane w otwory po fabrycznych dodatkowych nawiewach powietrza.
  2. Czerwono-czarna skórzana tapicerka siedzeń, czerwona lub czarna tapicerka drzwi i deski rozdzielczej, wykończenia pozostałe jak wyżej. Całość uzupełniona zestawem audio kompletowanym według indywidualnych ustaleń.
Kierownice dopasowane do zamówionego wnętrza firm: MOMO, SPARCO, ISOTTA, ITALVOLANTI. Uruchamianie samochodów poprzez komendy głosowe (5 dowolnie programowanych), analizowane przez biometryczny system analizy głosu. Wyposażenie dodatkowe samochodu ustalane jest indywidualnie wg potrzeb klienta.
Artykuł przytoczony z archiwum internetu ze względu na wysoką wartość merytoryczną. Jeśli uważasz,że nie powinno się to tutaj znaleźć napisz do nas